Als eigenaar van een website wil je natuurlijk zoveel mogelijk bezoekers. Het realiseren van online groei kan op verschillende manieren. Maar hoe doe je dit nou precies? In dit artikel geven we 5 tips om meer bezoekers op je website te krijgen.
Tip 1. Plan van aanpak
Om je online vindbaarheid te vergroten is het ontzettend belangrijk om een helder doel te stellen en daarvoor een plan van aanpak te maken. Of je dit nou doet om het bereik via Social Media te vergroten of door zoekmachine marketing.
Tip 2. Zorg voor goede content
De waarde van content onderschatten is absoluut niet te onderschatten. Bij contentmarketing is het ontzettend belangrijk om waardevolle content voor je doelgroep te schrijven. Zorg daarom voor kwalitatieve inhoud van blogs en social media posts. Ook is het goed om de content van concurrenten in de gaten te houden ter inspiratie.
Tip 3. Kom in contact met je doelgroep
Contact leggen met je doelgroep via social media zorgt ervoor dat je een band opbouwt met je publiek. Die connectie met je doelgroep is ontzettend belangrijk om online groei te realiseren door social media in te zetten. Het aanbieden van begeleiding en advies zorgt er ook voor dat klanten bij je terugkomen en je aanbevelen bij anderen.
Tip 4. Investeer in online marketing
Investeren in online marketing is essentieel om online groei te realiseren. Een online marketing specialist inschakelen is dan ook zeker een verstandige keuze. Investeer in een goede, conversiegerichte webshop. Maar denk ook aan zoekmachine optimalisatie. Door te investeren in zoekmachine optimalisatie (SEO) zorg je ervoor dat je betere organische posities in Google realiseert, waardoor je meer “gratis” bezoekers ontvangt. Zorg daarom voor een goede on-page optimalisatie van je website en denk ook aan linkbuilding voor een betere domeinwaarde.
Tip 5. Maak landingspagina’s
Je wilt natuurlijk dat bezoekers op een conversiegerichte pagina op je website binnenkomen. Het maken van relevante en geoptimaliseerde landingspagina zorgt er niet alleen voor dat je beter in Google scoort, maar ook dat bezoekers op een relevante pagina terechtkomen. Dit zorgt ervoor dat ze direct vinden waarnaar ze op zoek zijn, waardoor de bezoekers ook sneller een conversie opleveren. Ook bij online adverteren is het van belang om te werken met relevante landingspagina’s, zodat het conversieproces gemakkelijker wordt.
Geen reacties