blog tips |

Zo sta je eenvoudig bovenin Google

website tips

Hoog in google scoren willen veel bedrijven. Het levert namelijk veel potentiele klanten op waarmee je je business kunt laten groeien. Met veel SEO optimalisatie lukt het vaak om een aantal posities te verhogen. 

Hoe kom je bovenaan?
Een website bovenaan Google krijgen: eenvoudig is het niet. Veel eigenaars van websites gingen u voor en de concurrentie is slopend wanneer u uw website wilt optimaliseren voor Google.

De meest populaire en effectieve methodes om uw website bovenaan Google te krijgen zijn het aanschaffen van backlinks, het laten schrijven van unieke teksten, en het lanceren van AdWords-campagnes. 

Algoritme
Om te beginnen is het interessant om te begrijpen hoe het algoritme van Google werkt. Deze filtert constant alle bronnen om zo het meest geschikte per zoekterm weer te geven. Er wordt gekeken naar off page en on page factoren.

Off page factoren zijn eigenlijk factoren waar een website niet veel invloed op kan uitoefenen. Dit gaat voornamelijk om verwijzingen via andere sites (backlinks) en de reputatie die jullie als bedrijf opgebouwd hebben. Hier kan invloed op uitgeoefend worden door bijvoorbeeld PR activiteiten, maar dat is niet altijd van toepassing. Daarentegen zijn on page factoren – zoals de term al zegt – factoren op jullie website: iets waar je wél direct invloed op hebt. Dit gaat voornamelijk om de structuur van de site, de indeling en samenhang van de inhoud en technische aspecten.

Daarnaast heb je ook on page factoren. Dit is vaak unieke tekst en content op de website. Je pagina kan je aanvullen door blogs te schrijven over verschillende onderwerpen. 

Om meer bezoekers te krijgen op je website kan je gebruik maken van de zogeheten web only deals. Dit zijn aanbiedingen die niet in de winkel gelden maar alleen online. Als je online op de website besteld kom je in aanmerking voor de aanbieding. Als dit voor een kleine perioden gebeurd kunnen de gebruikers het gemak van de website ervaren. Als de actie dan niet meer loopt kunnen de gebruikers nog steeds via de webshop bestellen omdat zij dit eerder al hebben gedaan en het gemak hebben ervaren. Deze optie is er natuurlijk wel voor mensen die een webshop hebben. Bij een informatieve website is dit helaas niet mogelijk. Hiervoor kan je wel online evenementen organiseren of win acties waarbij je ook mailadressen kan verzamelen. 

Vind je een website bijhouden moeilijk? Dan is er natuurlijk altijd een optie om dit uit te besteden, als het budget hiervoor tenminste beschikbaar is. 

Ook interessant

Geen reacties

    Plaats een reactie

    Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.