blog tips |

Social media uitbesteden of toch zelf doen?

Het promoten van een bericht vanuit je Facebook business pagina is niet zo heel moeilijk en dat hebben ze bewust gedaan bij Facebook. Hoe eenvoudiger ze het voor je maken, hoe sneller jij geld uit zal geven aan het promoten van een bericht. Vaak wordt het geschat bereik al verteld wanneer je je budget benoemd en kun je zien hoeveel mensen je kunt bereiken. Een kind kan de was doen, zou je zeggen. Voor sommige bedrijven kan dit inderdaad voldoende zijn, al zul je er waarschijnlijk niet direct klanten van krijgen, maar ben je bijvoorbeeld wel in beeld bij de doelgroep. Met Instagram of Facebook marketing kun je een grote doelgroep bereiken die een specifieke interesse heeft. Hoe interessant is dat?

De kansen met social media

We hoeven niet meer toe te lichten dat social media werkt. Iedereen weet dat het werkt als je het goed inzet en dat je er als bedrijf zijnde ook iets mee moet doen. Doe je dat niet, is de kans groot dat je de boot misloopt en je concurrenten er met jouw potentiële klanten vandoor gaat. Een groot voordeel van social media adverteren is dat je heel goed in kunt zetten op een specifieke doelgroep. Iemand die interesse heeft in een bepaald vakgebied of specifieke pagina’s leuk vindt kun je zeer goed targetten. Dat is natuurlijk een groot voordeel. Je kunt mensen bereiken die misschien nog niet eens van het bestaan van jou of je bedrijf afweten. Als je hen op het juiste moment, de juiste boodschap kunt voorschotelen kan je dat veel opleveren. Het werkt weer anders dan adverteren via zoekmachines. Op dat moment zijn mensen al naar een specifieke oplossing aan het zoeken, terwijl je met social media adverteren bijvoorbeeld al mensen kunt bereiken die zich hier nog niet van bewust zijn.

Waarom je social media uitbesteden?

Er is een reden dat bedrijven kiezen voor hun social media uitbesteden. Dit wordt om uiteenlopende redenen gedaan. Het is altijd prettig als er iemand aan de slag gaat met het optimaliseren van je campagnes die er verstand van heeft en hier dagelijks mee aan de slag is. Als je het zelf moet doen tussen diverse klantgesprekken en aantrekken van new business dan gaat het maar half en weet je niet precies aan welke knoppen je moet draaien. Wil je dus professionelere en beter presterende campagnes hebben, kun je het beste je social media uitbesteden.

Ook interessant

1 reactie

  • Avatar
    Reply
    Sander Touw
    maart 1, 2021 at 5:43 am

    Sociale media in de handen van iemand ander zetten heeft best zijn voordelen. Je hoeft je niet druk meer te maken erover, want je moet er echt dagelijks mee bezig zijn, en ze weten precies wat ze moeten doen om klanten aan te trekken. Goed artikel!

Plaats een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.