Het zoeken naar een goed online marketing bureau is niet altijd even makkelijk. Alleen al in een grote stad zoals Amsterdam heb je tientallen online marketing bureaus. Zoals in zoveel branches gaat het om de details. Kleine details maken het verschil en dat is bij online marketing niet anders. Maar hoe kies je nu precies een online marketing bureau? Op welke eigenschappen moet je precies letten? Hier lees je waar je op moet letten bij een online marketing bureau inschakelen.
Kies een bureau met aantoonbare kennis
In de digitale wereld van tegenwoordig geldt met name dat kennis macht is. En bij een online marketing bureau gaat het met name met kennis over Google Analytics, Social Media, SEA, SEO en webdesign. Handig is om te kijken of een online marketing bureau op hun website blog artikelen plaatst. En kijk ook of ze podcasts en webinars maken. Check ook of ze regelmatig hun social media kanalen bijhouden. Dit kan allemaal aantonen dat ze op de hoogte blijven van de meest recente ontwikkelingen op online marketing gebied en dat ze graag hun visie en kennis hierover delen. Zij zijn namelijk de expert op het gebied van online marketing.
Heb realistische verwachtingen
Het is goed om van tevoren te bedenken wat je wilt van een samenwerking met een online marketing bureau en wat voor doelstellingen je voor ogen hebt. Wil je binnen een aantal maanden een bepaald aantal producten verkopen, dan is het belangrijk om dit aan te geven. Je kunt samen met het online marketing bureau KPI’s opstellen en zodoende wordt ieder traject opgezet met de KPI’s in gedachten. Waarmaken van deze KPI’s is ook een essentieel eigenschap van een goed online marketing bureau. Er moet van tevoren bepaald worden of de doelstellingen realistisch en haalbaar zijn.
Het hebben van relevante ervaring
Het is belangrijk dat een online marketing bureau ervaring heeft met klanten uit je branche. Dit wordt echter niet altijd op de website van het online marketing bureau getoond, dus vraag ernaar tijdens een gesprek. Zo kan een online marketing bureau duidelijk laten zien wat voor aanpak ze hebben gevolgd en wat deze aanpak heeft opgeleverd. Het is namelijk zo dat iedere branche over zijn eigen taal beschikt.
Geen reacties