blog tips | website optimaliseren |

6 strategieën om jouw bedrijf online beter te positioneren

Tegenwoordig is het essentieel voor bedrijven om je te positioneren op het internet. Door dit te doen kom je ook in aanraking met een andere vorm van promotie. We hebben toegang gekregen tot veel meer bronnen en mogelijkheden dan ooit tevoren. Veel ondernemers zien niet in hoe belangrijk het is om je bedrijven te promoten via het internet en zien dit als onnodige uitgaven of stellen het alsmaar uit. Maar waarom is internetpromotie van belang? In deze blog doorlopen we 6 vormen van promotie die effectief zijn voor jouw bedrijf.

1. Persoon als merk

Veel succesvolle bedrijven maken gebruik van ‘’personal branding’’, om een hoop momentum te generen. Door binnen jou bedrijf iemand uit te kiezen die garant staat voor het merk kun je als bedrijf persoonlijker en betrouwbaarder overkomen bij de consument. Dit zorgt ervoor dat mensen jouw bedrijf sneller herkennen en eerder aankopen doen.

Het geeft je ook meer mogelijkheden om anderen te ontmoeten en te netwerken, meer partnerschappen aan te gaan en een gezicht te geven aan je anderszins gezichtsloze organisatie. En het is gratis om te doen, vanuit een monetair perspectief, hoewel je veel tijd moet investeren.

2. Content en marketing

Contentmarketing neemt verschillende vormen aan en kan afhankelijk van de jouw strategie een aantal verschillende doelen bereiken. Je kunt bijvoorbeeld whitepapers, e-books en andere inhoud gebruiken om downloads, aanmeldingen en conversies te trekken, of je kunt een blog gebruiken om meer inkomend verkeer naar de website te genereren.

Je kan zelfs content gebruiken als een vernieuwend concept, het toepassen van meerdere visuals en informatie trekt namelijk de aandacht van de consument. Contentmarketing is dus ongelofelijk veelzijdig en nuttig. En zeker een aanrader om de vindbaarheid en interactie van jouw website te optimaliseren.

3. Zoekmachineoptimalisatie (SEO)

SEO is het proces om een website beter te positioneren in zoekmachines, waardoor je meer verkeer krijgt van mensen die opzoek zijn naar producten en services die jij aanbiedt. Een groot deel van jouw positie in de organische zoekpositie komt uit de technische structuur van jouw website en het continu activeren door content te plaatsen. Het is zeker de moeite waard om die extra investering te doen als je ervoor zorgt dat je site correct is geïndexeerd.

4. Conversieoptimalisatie

De meeste optimalisatie strategieën zijn bedoelt om mensen naar jouw website te krijgen. Maar hoe zorg je ervoor dat de mensen die zich al op de website begeven de juiste structuur doorlopen. Door conversie optimalisatie te gebruiken zorg je ervoor dat je meer waarde uit elke bezoeker krijgt.

Bij conversie wordt ervoor gezorgd dat de kijker / gebruiker eenvoudiger belangrijke kernwaarden van het bedrijf achterhaalt. Denk hierbij aan de plaatsing van een whitepaper of E-book. Als één van deze producten naderhand een gebruiksvriendelijkheidstest beter wordt geplaatst zullen meer mensen het product downloaden.

5. Social-media marketing

Social-media marketing is niet bedoelt voor korte termijn, tenzij je een groot budget hebt, dan kun je via advertenties snel de doelgroep benaderen. Maar voor de minder vermogende bedrijven is deze vorm van promotie bedoelt ter ondersteuning en op lange termijn ook geschikt voor het werven van klanten.

Wat belangrijk is bij het gebruik van sociale media, is dat de content goed bij de context van het bedrijf past. Het is niet professioneel als persoonlijke meningen of projecten geplaatst worden op een bedrijfspagina. Dit zal er dan ook voor zorgen dat mensen de pagina ontvlogen en de reputatie vermindert. Zorg er daarom voor dat je professioneel omgaat met informatie, kijk naar welke informatie, afspraken en producten relevant zijn voor de potentiële en huidige volger. Als je hier goed mee omgaat zal de pagina rendabeler worden.

6. E-mailmarketing

Veel bedrijven onderschatten de kracht van E-mail marketing, maar het is juist zeer geschikt voor de kleinere bedrijven omdat het bijna niks kost. Begin met het verzamelen van abonnees uit jouw bestaande klantenbestand, volgers van sociale media en andere kanalen. Vervolgens stuur je een informatieve mail naar elke abonnee met bijvoorbeeld een nieuw product of dienst. Veel bedrijven zullen waarschijnlijk getriggerd worden en zullen meer informatie willen ontvangen, waardoor de kans op meer werk groeit. E-mailmarketing is een handige manier voor return on investment.

Ook interessant

Geen reacties

    Plaats een reactie

    Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.