website optimaliseren |

Hoe zet je advertorials in voor linkbuilding?

linkbuilding

Marketing is tegenwoordig een breed begrip. Zo kan je bijvoorbeeld veel bereiken met advertorials en linkbuilding. De kosten voor linkbuilding zijn er bovendien goed uit te halen wanneer je het slim aanpakt. Dan moet je wel weten hoe je de advertorials op een goede manier inzet. Dat kan je op deze plek leren.

Schrijven als een uitgever

Een publicatie heeft altijd een eigen toon. Je wilt dat de advertorial er op een goede manier in past. Daarom is het ook belangrijk om de advertorial te schrijven in de toon van de uitgever. Op die manier kan je met een advertorial plaatsen goed tot de betreffende doelgroep doordringen. Het voelt dan alsof de lezer geïnformeerd wordt. Dit werkt beter dan een echt verkooppraatje. 

Het goede format

Een andere belangrijke factor is het format. Het moet natuurlijk dezelfde structuur hebben als de verhalen die normaal gepubliceerd worden. Daarom is het altijd belangrijk om de website van de uitgever even goed door te nemen. Zo ben je er altijd zeker van dat je goed aansluit op het publiek en maak je de kans groter dat je waarde toevoegt voor de doelgroep. Dit maakt de kans op succes groter.

Maak er een verhaal van

Een verhaal vertellen is altijd een goed idee. Je moet je focussen op het verhaal en niet op het product dat je wenst te verkopen. Hoe beter het verhaal is, des te minder zal het aanvoelen als een advertorial. Wat dus ook de kans van slagen een flink stuk groter maakt. Lezers moeten iets voelen bi het verhaal. Emoties gebruiken is dus altijd een goed idee. Beginnen met een goede kop is overigens ook aan te raden.

Meer dan een sales pitch

Een advertorial geeft je de ruimte om inhoud te publiceren. Dat betekent dus dat je niet alleen maar je product of dienst probeert aan te prijzen. Het gaat er juist om dat je moet zorgen voor een balans tussen aanprijzen en geloofwaardigheid. Het is belangrijk om echt te communiceren met je doelgroep. Dit zal je geloofwaardigheid ook ten goede komen.

Afsluiten met actie

Een advertorial is pas echt goed wanneer er ook een volgende stap wordt aangegeven. Je wilt zorgen dat de consument geïnteresseerd raakt in het afnemen van je product of dienst. Je wilt dan ook dat ze direct tot actie over kunnen gaan. Hoe beter je dit doet, hoe meer het je zal opleveren.

Ook interessant

Geen reacties

    Plaats een reactie

    Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.