Vrijwel alle bedrijven zijn tegenwoordig te vinden op social media. Je kan het je als bedrijf bijna niet meer veroorloven om niet actief te zijn op platformen zoals Instagram en Facebook. Het is namelijk een extra manier om je bedrijf kenbaar te maken aan potentiële klanten of om op een laagdrempelige manier een interactie aan te gaan. Dit is natuurlijk allemaal erg handig, maar doordat alle bedrijven actief zijn op social media, moet je natuurlijk wel een manier verzinnen om op te vallen tussen de rest. In deze blog zullen daarom enkele tips gegeven worden to stand out in the crowd!
Produceer de juiste content
Als je na gaat denken over wat voor content je op je account wilt gaan plaatsen, moet je allereerst zorgen dat je je doelgroep goed in je achterhoofd houdt. Waar hebben zij behoefte aan? Als je dit eenmaal hebt uitgezocht, moet je over de vorm van je posts gaan denken. Zorg er in ieder geval voor dat je posts niet te lang maakt. Mensen scrollen snel door hun tijdlijn heen, dus hebben niet altijd zin om lange teksten te gaan lezen. Naast tekst is het natuurlijk ook belangrijk om aantrekkelijke visualisaties te gebruiken. Een mooie foto of afbeelding trekt namelijk de aandacht van de gebruiker en dat is zeker belangrijk als je wilt opvallen!
Wees consistent
Om professioneel over te komen, is het belangrijk om vaste templates aan te houden in de vorm van een huisstijl. Dit geeft consistentie in je feed en zorgt er daarnaast voor dat alle verschillende afbeeldingen en foto’s niet rommelig overkomen. Denk dus goed na over een mooie, strakke huisstijl die je bij elke post gaat gebruiken!
Een goede basis is altijd fijn!
Om jezelf alvast een fijn steuntje in de rug te geven op het gebied van social media, kun je ook altijd nog volgers en likes kopen. Je kan bijvoorbeeld een paar honderd Instagram volgers kopen, zodat het lijkt alsof je al een hele lange tijd actief bent op social media. Zo zullen andere gebruikers je account ook eerder als een betrouwbaar account zien en genereer je vanzelf ook meer volgers. Win-win dus!
Geen reacties