blog tips |

De voordelen van een cross-media campagne aanpak

Online marketing omvat veel verschillende promotie en uitbreiding middelen om online beter vindbaar te worden. Als voorbeeld lanceren bedrijven marketingcampagnes, maar dat kost veel tijd en moeite om het achterliggende idee te ontwikkelen. Het continu bedenken van nieuwe concepten waarover de concurrent niet beschikt is zeer moeilijk. Cross-media biedt de mogelijkheid om jouw beoogde doelgroep(en) op een effectieve manier te benaderen. Deze vorm van marketing zorgt ervoor dat de kijker / luisteraar wordt getriggerd, waardoor hij / zij jouw bedrijf onbewust onthoud. En is daarnaast goedkoper dan reguliere promotie strategieën.

Definitie Cross-mediale marketing

Cross-mediamarketing omvat veel mediakanalen en tools om jouw product in het hoofd van de doelgroep te zetten, door bijvoorbeeld focusadvertenties komen klanten sneller bij jou terecht.

Het is een efficiëntere manier om je product te verkopen, in plaats van het product exclusief via de website te verkopen. Door combinatie van meerdere platforms zorg je ervoor dat de doelgroep op alle fronten wordt geïnformeerd met de juiste informatie. Om dit te doen word er voornamelijk gebruik gemaakt van;  mobiele applicaties, advertentielinks, tv-commercials, YouTube-video’s, contentmarketing en sociale media artikelen.

Je kunt een Cross-mediale marketingcampagne vergelijken met een netwerk vrienden, zodra jij een post op Facebook een duimpje omhoog geeft, dan zien jouw vrienden dit ook. Dit is een vorm van indirecte doelbepaling, tweede graad doelgroepen worden namelijk ook betrokken.

Voordelen van een Cross-media marketing campagne

  • Tweezijdige benadering naar de consument (gebruik meerdere platforms) wat leid tot meer verkeer.
  • Lagere advertentiekosten.
  • Campagne resultaten zijn direct zichtbaar.
  • Crossmedia marketing biedt de mogelijkheid om producten beter te positioneren op het internet.
  • Een gezamenlijke cross-campagne is krachtiger en effectiever, vergeleken met eenzijdige promotie.
  • De toepassing van de methodologie heeft een positieve invloed op de reputatie van het bedrijf.

Effectiviteit Cross-media

Bijna elke organisatie of bedrijf gebruikt ten minste twee vormen van media om hun producten of diensten op de markt te brengen. Zo registreren bioscoopbezoekers en televisiekijkers niet vaak productplaatsing, wat slechts één vorm van cross-mediale marketing is. Wanneer een kijker Holland got talent bekijkt, realiseert hij zich misschien niet dat de juryleden drinken van prominent geplaatste Coca-Cola-bekers om reclame te maken voor Coca-Cola.

Elke persoon wordt dagelijks geconfronteerd met cross-media marketing. Hoe vaker ze een bedrijfsboodschap zien, hoe meer ze zich beginnen te identificeren met het bedrijf of product. Vaak wordt het herhaaldelijk zien of horen van een introductie over een product of bedrijf, de associatie versterkt. Als voorbeeld, mensen geloven over het algemeen niet in gezicht crème of vergelijkbare supplementen, totdat de effectiviteit wordt weergegeven op televisie of sociale media.

Ook interessant

Geen reacties

    Plaats een reactie

    Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.